ISO 9001 – 2015

Home ISO 9001 – 2015

We vertellen je graag over ons uniek kwaliteitslabel voor dienstverlening.
Wij zijn op dit moment de enige syndicus in België die in het bezit is van een ISO 9001 certificaat.

Maar wat is nu zo’n certificaat ?

De organisatie ISO staat in voor het opstellen en beheren van duizenden verschillende normen wereldwijd. De meeste ervan zijn productgericht (u herkent de stempels op verpakkingen e.d…), maar enkele ervan hebben betrekking op managementsystemen.

Verreweg de bekendste is de norm ISO 9001, dewelke een systeem is dat kwaliteit en dienstverlening in een organisatie beoordeelt. Omdat Jalo Beheer een organisatie is die opgebouwd is rond dienstverlening is het deze ISO 9001 norm die voor ons belangrijk is. ISO 9001 wordt o.a. gebruikt om te beoordelen of de organisatie in staat is om te voldoen aan de eisen van klanten. Klantgerichtheid staat hierin centraal.

ISO 9001 wordt ook wel als volgt versimpeld weergegeven:

  • zeg wat je doet
  • doe wat je zegt
  • bewijs het

De ISO 9001 norm is wereldwijd gekend en tal van organisaties en overheden wensen enkel samenwerkingsverbanden aan te gaan met bedrijven die dit ISO 9001 kwaliteitslabel dragen.

Op geregelde tijdstippen worden de ‘spelregels’ van de ISO-normen zelf onderworpen aan een audit. Zo kreeg de ISO 9001 norm in 2015 haar laatste update. Jalo beheer heeft er dan ook meteen voor gekozen om haar erkenning te behalen volgens deze laatste nieuwe versie en behaalde met succes het nieuwe ISO 9001 : 2015 certificaat in de zomer van 2016.

Wat betekent dat voor u als klant en voor ons als organisatie ?

Om dit kwaliteitslabel te kunnen halen kreeg Jalo Beheer de opdracht om haar dienstverlening vast te leggen in een heel groot ‘handboek’ waarin alle verschillende processen m.b.t. beheer van mede-eigendommen in detail worden beschreven.

Het voordeel voor u als klant is, dat u hierdoor kan rekenen op een consequent en correct beheer, ongeacht welke technisch beheerder of boekhouder u krijgt toegewezen of ongeacht welk probleem er opduikt. Al onze mensen dienen immers voor elk probleem of taak eenzelfde procedure te volgen. Wordt er toch afgeweken van ons receptenboek ? Dan zal het opgemerkt worden en leren we eruit.

Ontbreken er procedures of blijken ze niet sluitend te zijn ? Dan creëren we er nieuwe of werken we ze bij.
Bent u als klant niet tevreden ? Dan dienen wij voor uw ontevredenheid eveneens een procedure te volgen om die ontevredenheid weg te nemen of te voorkomen in de toekomst.

Zo doen wij er alles aan om onze dienstverlening naar onze klanten toe op hoog niveau te brengen en te houden. De klant staat immers centraal in ISO 9001 gecertificeerde organisaties.